GO-CruiseGO-Cruise
Forgot password?

HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser

Ændring af sejlruten

Kaptajnen har fuld myndighed til at ændre ruten, hvis han vurderer det er det bedste og mest sikre for gæsterne.

Vi kan derfor ikke garantere at den angivne sejlrute altid følges, da sikkerheden er det vigtigste. Kompensation for ændring af sejlruten gives ikke.

Betaling af rejsen

Ved bestilling af rejsen ved mere end 90 dage før afrejse, skal der indbetales et depositum på 25 % af rejsens pris minus flybilletter.  Flybilletter skal altid betales fuldt ud ved bestilling og kan ikke refunderes.

Restbeløb betales senest 90 dage før afrejse.

Bestiller du mindre end 90 dage før afrejse, skal hele rejsen betales på en gang.

Afbestillingsforsikring skal tegnes og betales samtidig med booking af rejsen og kan ikke tegnes efterfølgende.

Vær opmærksom på at du ved indbetaling af depositum accepterer og godkender at fremsendte tilbud, rejseplan og faktura er som ønsket, samt at du har læst vores rejsebetingelser.

Tjek derfor alle dokumenter igennem og husk at kontrollere at navnene står nøjagtigt som i passet, samt at alle datoer er korrekte.

Overholdes tidsfristerne for indbetaling ikke, forbeholder GO-Cruise sig retten til at annullere rejsen, og depositum refunderes ikke.

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling af rejsen skal ske på mail info@go-cruise.dk og er først gældende når vi har modtaget din skriftlige afbestilling af din rejse. GO-Cruise opkræver et administrationsgebyr på DKK 750 per person ved afbestilling.

Øvrige afbestillingsomkostninger per person:

Ved afbestilling 21 dage eller mindre før afrejse          100%

Mellem 22 og 59 dage før afrejse        60% af rejsens pris

Mellem 60 og 89 dage før afrejse        25% af rejsens pris

90 dage eller mere før afrejse Depositum – dog min. kr. 500

Ved flyrejser mistes hele flybillettens pris uanset tidspunkt for afbestilling

Ved enkelte suiter og world cruise gælder andre afbestillingsbetingelser, hvilket fremgår af fakturaen

Evt. afbestillingsforsikring refunderes ikke ved afbestilling.

Bemærk, at ved delvis annullering har flere af rederierne følgende betingelser: Såfremt en af gæsterne i en dobbeltkahyt afbestiller, og den anden gæst vælger at tage afsted alene, skal der betales et singletillæg til prisen. Dette gælder også ved afbestillinger fra en eller flere personer i en flermands kahyt. Bemærk: Den person som afbestiller vil følge almindelige afbestillingsregler.

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling af rejsen skal ske på mail info@go-cruise.dk og er først gældende når vi har modtaget din skriftlige afbestilling af din rejse.
GO-Cruise opkræver et administrationsgebyr på DKK 750 per person ved afbestilling.

Øvrige afbestillingsomkostninger per person:
Ved afbestilling 21 dage eller mindre før afrejse 100%
Mellem 22 og 59 dage før afrejse 60% af rejsens pris
Mellem 60 og 89 dage før afrejse 25% af rejsens pris
90 dage eller mere før afrejse Depositum – dog min. kr. 500 per person.
Ved flyrejser mistes hele flybillettens pris uanset tidspunkt for afbestilling.
Hvis hotellet er oplyst som ikke-refunderbart/non ref. på faktura, mistes hele prisen uanset tidspunkt for afbestilling.

Ved enkelte suiter og world cruise gælder andre afbestillingsbetingelser, hvilket fremgår af fakturaen

Evt. afbestillingsforsikring refunderes ikke ved afbestilling.

Bemærk, at ved delvis annullering har flere af rederierne følgende betingelser: Såfremt en af gæsterne i en dobbeltkahyt afbestiller, og den anden gæst vælger at tage afsted alene, skal der betales et singletillæg til prisen. Dette gælder også ved afbestillinger fra en eller flere personer i en flermands kahyt. Bemærk: Den person som afbestiller vil følge almindelige afbestillingsregler.

Billet

Du modtager dine billetter senest 14 dage før afrejse.

Husk nøje at kontrollere, at alt er i overensstemmelse med det ønskede og at navnet er, som i passet. Det er dit ansvar, at kontrollere alle dine rejsedokumenter og skulle du opdage en fejl, så kontakt os med det samme, så vi kan få lavet de nødvendige ændringer, såfremt dette er muligt. Bemærk, ændringer er forbundet med gebyrer hos de enkelte leverandører.

Vaccinationer

Vi anbefaler, at du tjekker de opdaterede vaccinationsoplysninger hos ‘Danske lægers vaccinations service’ på www.sikkerrejse.dk. Du kan også spørge din egen læge om vaccinationer.

Graviditet

Er du gravid, er du velkommen til at rejse på krydstogt indtil uge 24 af din graviditet. Når du først er gået ind i uge 24, kan du desværre ikke tage på krydstogt. Det er noget rederierne går meget op i og du vil blive afvist, hvis du er længere henne.

Vær opmærksom på, at rederierne kræver en attest fra din læge, på engelsk, hvor der står hvor langt du er henne, samt at du er i god form og har haft en uproblematisk graviditet frem til afrejsen. Uden denne attest kan du risikere at blive afvist.

Pas

På et krydstogt skal du altid have pas med, uanset hvorhen rejsen går. Dit pas skal være gyldigt i 6 måneder efter krydstogtets afslutning. Alle skal have eget pas, også børn.

OBS! Det er vigtigt, at dit navn er ens i både pas og rejsedokumenter, da både fly- og krydstogtselskaber kræver identiske papirer og kan nægte dig adgang, såfremt der ikke er overensstemmelse.

Såfremt du ikke kan fremvise et gyldigt pas vil du blive nægtet ombordstigning og du vil ikke få rejsen refunderet.

Visum

Flere landekræver gyldigt visum ved indrejse (også selv om du bliver på skibet og ikke går i land) . Det er derfor vigtigt, at du i god tid inden afrejse kontrollerer hvilke visumregler der gælder for din ferie og får lavet evt. fornødne visa, da du ellers kan blive nægtet ombordstigning.

Det er op til dig som rejsende, at sørge for at du har visum i orden, men GO-Cruise hjælper naturligvis med at svare på spørgsmål så godt vi kan.

Rusland & Visum

Skal du på krydstogt til Rusland, så skal du være opmærksom på, at du ikke må gå i land, når skibet ligger i havnen, med mindre du har fået udstedt et visum før afrejse.

Vi anbefaler, at man tager med på rederiets udflugter, hvor gruppevisum er inkluderet. Bemærk at hvis du går i land i Rusland på et gruppevisum, så må du ikke gå omkring på egen hånd.

Cuba, visum og forsikring

Rejser du til Cuba med MSC Cruises (et italiensk rederi), så skal du sørge for at have visum samt rejseforsikring, for at få lov til at gå i land. Derudover skal et turistvisum (Tarjeta de Turismo) anskaffes, når skibet vender tilbage til Havanna ved afslutningen af krydstogtet. Dette købes ombord på skibet, og koster ca € 15,00 per gæst.

Rejser du med et amerikansk krydstogtselskab (Royal, Celebrity, NCL eller Azamara) til Cuba, så skal du være opmærksom på, at du ikke må gå i land når skibet ligger i havnen, med mindre du deltager i en udflugt arrangeret gennem rederiet, hvor gruppevisum er inkluderet.

Bemærk at du ikke har lov til gå omkring på egen hånd, når du rejser med et amerikansk rederi, heller ikke hvis du går i land i Cuba på et gruppevisum.

Ved indrejse til Cuba skal du kunne fremvise en gyldig rejseforsikring, og kan du ikke det, skal du købe en cubansk rejseforsikring i lufthavnen.

Såfremt du ikke kan fremvise et gyldigt visum kan du blive nægtet ombordstigning og du vil ikke få rejsen refunderet.

Der kræves visum til Cuba, Rusland samt på rejser til Kina, Indien og Australien, som alle skal være lavet inden afrejsen hjemmefra, da ombordstigning ellers kan nægtes.

Har du brug for hjælp, kan du kontakte Visumservice som sidder klar på https://www.visumservice.dk/

ESTA - USA & CANADA

En ESTA er en forhåndsregistrering, som skal laves minimum 3 dage inden afrejse til USA uanset om du skal til USA eller blot mellemlander. Vi anbefaler, at du laver den i god tid, og gør opmærksom på at GO-Cruise ikke må lave den for dig, da det er et personligt dokument.

Det koster 14 USD per person og alle skal have deres egen, som skal printes ud og medbringes.

Du laver din ESTA her ESTA ansøgning

Canada har også fået et registreringssystem, det hedder en eTA og skal ligeledes udfyldes, godkendes og medbringes. Dette uanset om du skal til Canada eller blot mellemlander. Den koster 7 CAD per person.

Du laver din eTA her eTA ansøgning

Blåt EU kort

Det gule sygesikringsbevis dækker ikke længere når du rejser i udlandet, hvorfor du skal medbringe det blå EU kort. Bemærk at det blå EU kort ikke har samme dækning, som det gule sygesikringsbevis og dækker kun efter reglerne i det pågældende land. Der er egenbetaling forbundet med brug af det blå EU kort, som ikke bliver refunderet ved hjemkomsten til Danmark med mindre du har en rejseforsikring. Vi anbefaler derfor på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring når du skal ud at rejse.

Rejseforsikring

GO-Cruise anbefaler, at du altid tegner en rejseforsikring, så du er dækket hvis uheldet er ude. Har du allerede en forsikring, så anbefaler vi, at du tjekker inden afrejse om du er tilstrækkeligt dækket. Især kreditkort forsikringer kan være begrænset af restriktioner, så endelig tjek dem godt igennem.
GO-Cruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring

Afbestillingsforsikring ved akut opstået sygdom

Tegner du en afbestillingsforsikring er du dækket ved akut sygdom op til afrejsen.

En afbestillingsforsikring giver dig mulighed for at annullere din rejse ved sygdom og give dig du dine penge retur, mod en omkostning på 500 DKK per person til GO-Cruise.

GO-Cruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring og en afbestillingsforsikring koster 6% af rejsens pris.

Beløbet refunderes ikke ved en evt. afbestilling.

NB! En afbestillingsforsikring skal tegnes og betales samtidig med booking af rejsen og kan ikke tegnes efterfølgende.

Rusland & Visum

Skal du på krydstogt til Rusland, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen med mindre du har fået lavet visum hjemmefra.

Vi anbefaler, at man tager med på rederiets udflugter, hvor gruppevisum er inkluderet. Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd.

Cuba, visum og forsikring

Rejser du med med MSC Cruises (italiensk rederi) til Cuba, så skal du sørge for at du har visum samt forsikring, så kan du få lov til at gå i land lige som alle andre steder. Derudover skal et turistvisum (Tarjeta de Turismo) anskaffes, når skibet vender tilbage til Havanna ved afslutningen af krydstogtet. Dette købes ombord på skibet, og koster ca € 15,00 per gæst.

Rejser du med et amerikansk krydstogtselskab (Royal, Celebrity, NCL eller Azamara) på krydstogt til Cuba, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen. Vi anbefaler derfor, at du køber udflugter gennem rederiet, hvor gruppevisum er inkluderet.

Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd, når du rejser med et amerikansk rederi.

Ved indrejse til Cuba skal du kunne fremvise en gyldig rejseforsikring, kan du ikke det, må du købe en cubansk rejseforsikring i lufthavnen.

Reklamationer

Er der uoverensstemmelse mellem hvad du har fået og hvad du mener, at have købt, så kontakt GO-Cruise med det samme, så vi kan få redt trådene ud og hjælpe hvor det kan være nødvendigt. Det er yderst vigtigt, at du kontakter os så snart du opdager, at alt ikke er, som det skal være, da vi som rejsebureau skal have en mulighed for at udbedre fejl og mangler. Kontakter du os ikke straks, vil det medføre tab af retten til senere og kunne få erstatning. Du må derfor ikke selv købe eller booke andet, hvis du vil være sikker på at vi dækker evt. ekstraomkostninger. Vi vil naturligvis altid gøre vores bedste for at løse sagen, da vores største ønske er, at du får en god ferie.

Eventuelle krav imod GO-Cruise skal fremsættes over for GO-Cruise umiddelbart efter rejsens afslutning,. Krav der fremsættes senere end 3 måneder efter, at manglen blev konstateret, anses ikke for at være fremsat inden for rimelig tid og kan derfor ikke behandles. Kan enighed om et erstatningskrav eller beløb ikke opnås ved at klage til GO-Cruise, kan du indbringe klagen for:

Pakkerejse-Ankenævnet

Røjelskær 11, 3.sal

2840 Holte

www.pakkerejseankenaevnet.dk

Klager over flyforsinkelser eller afvisning ved ombordstigning ”Denied Boarding” med henvisning til EU Forordning 261/2004 – Flypassagerers Rettigheder – som kan læses på dansk på www.trafikstyrelsen.dk – Civil Luftfart – Flypassagerer – Passagerrettigheder. GO-Cruise er som rejsebureau ikke omfattet af EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forhold mellem den rejsende og flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte gennemførelse af den flytransport, de har bekræftet, samt for den bagage, de har accepteret at medtage.

Forbrugerens ansvar

Husk du selv har et ansvar for at læse alle modtagne dokumenter og fakturaer, så der er overensstemmelse imellem hvad du mener du har købt og hvad du har fået.

Det er vigtigt, at dit navn er ens i både pas og rejsepapirer, da både fly- og krydstogtselskaber kræver identiske papirer og kan nægte dig adgang, såfremt det ikke er i overensstemmelse – læs derfor de tilsendte papirer og billetter grundigt igennem.

Det er dit ansvar som kunde, at sørge for at have de nødvendige dokumenter, visa og evt. øvrige papirer i orden ved rejsens start.

GO-Cruise vil naturligvis hjælpe med at oplyse hvilke papirer der skal bruges, men i den sidste ende er det dit ansvar.

GDPR

Hvad er GDPR?
GDPR står for General Data Protection Regulation og har til formål at styrke og ensrette databeskyttelsen for dig i EU. Det primære mål med GDPR er, at sikre din kontrol over dine persondata. Samtidig skal GDPR forenkle lovgivningen vedrørende international handel, ved at ensrette love og regelsæt inden for EU.

Hvad er persondata?
Persondata er alle informationer der kan identificere dig, som f.eks. CPR-nummer, navn, fødselsdag og kreditkortoplysninger.

Hvordan opbevarer GO-Cruise dine oplysninger?
Vores opbevaring og brug af dine persondata sker selvfølgelig kun på et lovligt grundlag. Det vil sige, at vi behandler dine persondata efter ét af følgende kriterier:

1. Samtykke, som du har afgivet f.eks. i forbindelse med køb. Du kan altid vælge at trække dette samtykke tilbage.
2. Behandlingen er nødvendig for at kunne overholde den aftale, som vi har indgået med dig. For at vi kan levere vores produkter til dig, er vi nødsaget til at behandle dine persondata f.eks. når vi skal håndtere dine betalinger eller sikre os, at vi kan komme i kontakt med dig.
3. Vi har en legitim interesse i at anvende dine persondata. Det kan f.eks. være situationer, hvor GO-Cruise anvender persondata til statistik og analyseformål for at undersøge, hvilke produkter og tjenester, som vores kunder er gladest for.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil have rettet eller slettet mine oplysninger?
Såfremt du ønsker at få rettet i dine oplysninger kan du kontakte GO-Cruise kundeservice. Alt efter hvilke oplysninger du ønsker rettet eller slettet, kan vi hjælpe dig.

Hvad er mine rettigheder efter d. 25. maj 2018?
Du har følgende rettigheder ift. de persondata, som vi har om dig:

1. Få mere at vide om, hvilke oplysninger vi har
2. Rette urigtige oplysninger (når forskellige kriterier er opfyldt)
3. Bede om at vi begrænser brugen af dine oplysninger
4. Få slettet dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige at anvende
5. Gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata
6. Få dine persondata udleveret
7. Trække dit samtykke tilbage, når dine persondata bruges til direkte markedsføring
8. Ret til at dine persondata ikke bruges til automatisk behandling

Sælger GO-Cruise mine oplysninger til 3. part?
Nej, GO-Cruise sælger ingen af dine oplysninger til 3. part.

Persondatapolitik

Persondatapolitik

Virksomhedsoplysninger
Virksomhedsnavn: GO-Cruise ApS
Telefonnummer: 3331 1000
Email: info@go-cruise.dk
Hjemmeside: www.go-cruise.dk

Dine personoplysninger
GO-Cruise ApS (“ også benævnt som GO-Cruise“, ”vi”, ”vores”) respekterer privatlivets fred for vores kunder og besøgende på vores hjemmeside, og vores mål med denne politik er på en klar og gennemskuelig måde at beskrive for dig, hvordan vi indsamler, viser, overfører og gemmer dine oplysninger, så du føler dig sikker på, at dine personoplysninger er lagret sikkert. GO-Cruise udfører al håndtering af personlige data i overensstemmelse med EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR) som træder i kraft 25. maj 2018.
Når du giver personoplysninger til os, eller vi indsamler personoplysningerne fra dig, vil oplysninger blive behandlet i overensstemmelse med denne persondatapolitik.

Dataansvarlig
Denne persondatapolitik gælder for tjenester og produkter, som udbydes af GO-Cruise.dk, GO-Cruise.no og GO-Cruise.se. GO-Cruise har dataansvar for de personoplysninger, som er omfattet af denne politik.

Kontaktoplysninger
Du kan kontakte os via mail på info@go-cruise.dk eller via post til GO-Cruise, Dirch Passer Allé 4, 1. sal, 2000 Frederiksberg.
Indsamling af personoplysninger

Hvad er en personoplysning?
Personoplysninger er al slags information, som direkte eller indirekte kan relateres til en fysisk levende person. Det gælder f.eks. navn, personnummer, adresse, mailadresse og telefonnummer. Det gælder f.eks. også billetnumre, krypterede data og forskellige typer af elektroniske identiteter som IP-numre, hvis de kan knyttes til fysiske personer.

Hvordan vi indsamler personoplysninger, og hvilke oplysninger vi indsamler
GO-Cruise indsamler personoplysninger på flere måder, men først og fremmest direkte fra dig.

Oplysninger, som indsamles i forbindelse med bestilling og rejsen
Når du bestiller en rejse på GO-Cruise.dk, hos en samarbejdspartner eller i butikken, indsamler vi personoplysninger fra dig for at kunne gennemføre din bestilling. Det er oplysninger om navn, fødselsdato, alder og køn for alle rejsende, som er omfattet af bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger for den primære kontaktperson. Når du bestiller rejsen, indsamler vi også betalingsoplysninger for den primære kontaktperson.
Hvis bestillingen omfatter børn, indsamler vi de samme oplysninger som ovenfor vedrørende barnet.
Når du gennemfører en bestilling, som omfatter flere personer, bør du sikre dig om, at alle personer på bestillingen er bekendte med denne persondatapolitik og tillader, at du udleverer deres personoplysninger til os.
Når du gennemfører en rejse med os, indsamler vi også oplysninger om din rejse. Det er udover de ovenstående oplysninger også f.eks. fakturanummer, rejsemål, rejselængde og hvilke øvrige tjenester, som du valgte at benytte under rejsen.
Oplysninger, som indsamles ved personlig kontakt
Vi indsamler personoplysninger fra dig, når du kontakter os, f.eks. via mail, chat, telefon, på kontoret eller på andre måder. Primært indsamler vi de personoplysninger, der er nødvendige for at besvare dit spørgsmål eller behandle din sag. Det er oplysninger om navn og samt kontaktoplysninger som mailadresse eller telefonnummer.
Ved kontakt vil vi også indsamle andre personoplysninger, som du selv vælger at give til os. Det kan f.eks. være oplysninger om allergi, medicinsk tilstand eller andre oplysninger om dig eller andre på din rejse, som er omfattet af bestillingen.
Optagelse af telefonsamtaler
Når du ringer til os på vores hovednummer, kan vi optage vi din samtale og gemmer indspilningen i 200 dage. Dette gør vi for at vide, hvad der er sagt mellem os. Vi kan også anvende samtalen i internt uddannelse og udviklingsarbejde. Vi indsamler dermed og gemmer alle de personoplysninger, som forekommer under samtalen. Du har ret til at bede om, at din samtale ikke bliver optaget. Du har også ret til at bede om, at optagelsen bliver slettet.
Nyhedsmails
Når du vælger at tilmelde dig vores nyhedsmail, som indeholder inspiration og tilbud fra GO-Cruise, indsamler vi dit navn og din mailadresse for at kunne sende mails til dig. Hvis du vælger at give os det, indsamler vi også data om dit postnummer og landet, du bor i.
Oplysninger, som indsamles ved anvendelse af vores digitale ydelser
Når du bruger en af vores hjemmesider eller andre digitale ydelser fra os, indsamler vi oplysninger om din brug af tjenesten. Nogle af disse oplysninger kan være personoplysninger, f.eks. dit IP-nummer. Vi indsamler også oplysninger om, hvordan du navigerer rundt på vores sider, hvilke sider du besøger, hvilke søgninger du foretager og hvilke rejseprodukter, du er interesseret i.
Oplysninger, som indsamles fra en anden end dig
Ved bestilling og kontakt med os i forskellige sammenhænge kan det ske, at en person giver personoplysninger om en eller flere medrejsende. Vores udgangspunkt er, at den, der giver os sådanne oplysninger, har indhentet alle de medrejsendes samtykke til at give sådanne personoplysninger til os. Hvis du ikke selv har foretaget en bestilling, og en anden har foretaget en bestilling, hvor du indgår, indsamler vi personoplysninger om dig fra den pågældende person. Det samme sker, hvis en anden har været i kontakt med os på dine vegne.

Håndtering og lagring af personoplysninger

GO-Cruise’ juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger

GO-Cruise behandler dine personoplysninger i henhold til loven. Det kan ske, at den samme personoplysning behandles både i forbindelse med udførelsen af rejseaftalen, specifikt pga. et samtykke, og fordi oplysningen er nødvendig for at opfylde andre juridiske forpligtelser. Det betyder, at selvom du trækker dit samtykke tilbage, og den behandling, som baseres på samtykket, udløber, kan personoplysningen alligevel findes hos os til andre formål. Hovedsageligt behandler vi dine oplysninger for at opfylde en aftale, som du er en part i, såsom rejsevilkår, eller baseret på en legitim interesse som eksempelvis markedsføringsformål.

Administration af din rejse
For at kunne levere de rejseydelser, som du har bestilt hos os, bruger vi dine personoplysninger på forskellige måder. Oplysningerne anvendes til at booke og udstede krydstogtbilletter og rejsedokumenter samt til at foretage hotelbestillinger og gennemføre betaling af de ydelser, du har bestilt. Hvis du har bestilt yderligere ydelser såsom lejebil, udflugtspakker osv., bruges oplysningerne på samme måde til at levere disse ydelser.
Administration af din rejse indbefatter også brugen af dine oplysninger til bogføring, afregning, revision eller kredit.

Gavekort
Når du køber et gavekort eller får et gavekort udstedt til dig, håndterer vi dine personoplysninger for at kunne udstede og administrere gavekortet. Vi benytter modtagerens mailadresse eller mobilnummer for at kunne sende et digitalt gavekort og bestillerens mailadresse for at kunne sende en kopi af bekræftelse. Vi anvender dit navn, adresse og telefonnummer for at kunne udstede og levere fysiske gavekort. Vi håndterer dine betalingsoplysninger for at kunne gennemføre betalingen. Vælger du at skrive personoplysninger i beskedfeltet, indsamler vi disse.

Kundepleje
Vi bruger dine personoplysninger til at give dig service, hvis du kontakter os med spørgsmål, kommentarer eller reklamationer. Vi bruger dit navn og fakturanummer til at identificere dig og din rejse. Vi bruger dine kontaktoplysninger, f.eks. mailadresse og telefonnummer, til at kontakte dig i tilfælde af spørgsmål og andre sager samt for løbende at orientere dig om din kommende rejse og efter rejsen for at høre hvordan rejsen har været. Vi kan også bruge alle de andre personoplysninger, som vi har indsamlet om dig, til at håndtere dit spørgsmål eller din sag, alt efter hvad der er relevant i en bestemt sag.

Udsendelse af information
Når du har bestilt en rejse med os, bruger vi dine personoplysninger til at sende bekræftelse, vigtige oplysninger om din kommende rejse og tilbud relateret til rejsen. Dette sker til den mailadresse, der blev oplyst, da du bestilte rejsen.
Vi sender information om afvigelser som f.eks. tidsændringer og andre ændringer i forhold til din rejse. Disse informationer sendes enten via mail, brev, eller telefonisk, afhængigt af ændringen og de kontaktoplysninger, som har vi har på dig.
Vi sender betalingspåmindelser via mails.

Markedsføring og personalisering
Hvis du har valgt at modtage mails med inspiration og tilbud fra os, bruger vi dine personoplysninger til at sende mailen til dig, og til at tilpasse indholdet i mailen til netop dig. Det gælder din mailadresse, oplysninger om din rejsehistorik, dit brugsmønster og dine præferencer. Ved hjælp af disse data kan vi give dig de tilbud, som vi tror, at du har størst interesse i og fordel af.
På vores hjemmesider bruger vi information om vores brugere til den såkaldte personalisering. Det betyder, at vi bruger de oplysninger, som vi har indsamlet om dig og din brug af vores ydelser til at påvirke, hvordan indholdet på hjemmesiden ser ud, når netop du besøger den. Tilpasningen kan f.eks. være, at vi gemmer og viser oplysninger om de destinationer, som du søgte ved et tidligere besøg på vores hjemmeside, sprogindstillinger samt visning af annoncer og tilbud, som vi tror passer til netop dig og dine rejsepræferencer.

Vi bruger dine personoplysninger til at skabe f.eks. Facebook Custom Audience. Det er i så fald din mailadresse og dit telefonnummer. Hvis du anvender Facebook eller Instagram og er registreret med samme mailadresse eller telefonnummer, kan vi evt. sende målrettet markedsføring til dig på platformen eller på anden måde anvende personificering til at markedsføre mod dig på sociale medier.

Vi gør også brug af personalisering i vores kommunikation og webannoncering på andre hjemmesider end GO-Cruise.dk.
Vi gør også brug af personalisering i vores kommunikation via sociale medier og webannoncering på andre hjemmesider end GO-Cruise.dk.
Til analyse af brugsmønstre og personalisering bruger vi cookies. Læs mere om vores cookiepolitik her.

Udvikling af ydelser og service
Vi bruger de oplysninger, som vi indsamler om vores kunder, til at udvikle og forbedre vores produkter og ydelser. Dette gælder vores digitale ydelser, hvor vi analyserer brugeradfærd for at udvikle, hvordan vi præsenterer oplysninger og kampagner samt udformer funktioner. Dette gælder også udviklingen af vores produkter efter kundernes behov og adfærd og f.eks. for at afhjælpe mangler eller forøge sikkerheden.
Vi bruger anonyme eller anonymiserede data på et aggregeret niveau for at foretage denne type analyse.

Lovbestemmelser
Dine personoplysninger kan også blive behandlet for, at vi skal være i stand til at opfylde forpligtelserne i henhold til love og regler, f.eks. vedrørende sikkerhed og rapportering.

Lagringstider
GO-Cruise følger god skik i rejsebranchen. Vi gemmer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt med henblik på behandling.
Vi gemmer alle de personoplysninger, som vi indsamler, i vores kundedatabase. I kundedatabasen gemmes personoplysninger og rejsehistorik i tre (3) år.
Hvis du reklamerer over en rejse indenfor tre år efter din sidste rejse, gemmer vi alle dine oplysninger i 10 år.
Hvis du er tilmeldt vores mails med inspiration og tilbud, vil vi gemme dine kontaktoplysninger, så længe du vælger at fortsætte med at modtage nyhedsbrevet.
Telefonsamtaler, som optages, gemmes i 200 dage.

De samme personoplysninger kan gemmes flere forskellige steder til forskellige formål. Det kan betyde, at en oplysning, der er fjernet fra et system, fordi den ikke længere er nødvendig, stadig kan findes i et andet system, hvor den gemmes i henhold til en aftale eller til et andet formål, hvor der stadig er behov for personoplysningen.

GO-Cruise’ tekniske og organisatoriske foranstaltninger for sikker behandling af dine personoplysninger
Vi foretager løbende foranstaltninger for at opfylde principperne om ”integreret databeskyttelse og databeskyttelse som standard”. Vi evaluerer løbende risici i den personoplysningsbehandling, der finder sted, og tager de nødvendige forholdsregler for at mindske risikoen.
Vi uddanner løbende vores medarbejdere i spørgsmål om databeskyttelse og har udpeget en databeskyttelsesansvarlig i GO-Cruise, som du kan via mail til info@go-cruise.dk.

Udlevering af personoplysninger

Microsoft

Vi anvender Microsoft Office-produkter og systemydelser til vores interne arbejde. Det betyder, at dine personoplysninger vil blive behandlet af Microsoft, som har været brugt af os som databehandler. Personoplysningerne gemmes af Microsoft i en cloud-tjeneste indenfor EU. Ved en større IT-incident kan Microsoft overføre personoplysningerne til et tredjeland (dvs. et land udenfor EU/EØS). Denne overførsel sker kun for at beskytte data.

Aftalepartnere og IT-leverandører
Vi bruger en bred vifte af IT-services og IT-systemer i vores virksomhed. I nogle af disse gemmes og administreres personoplysninger. Vi respekterer dit privatliv og sikkerheden for dine data i al håndtering. Nogle systemer er installeret lokalt hos os, og det er kun vores personale, som har adgang til disse oplysninger. I disse tilfælde er der ingen overførsel til tredjepart. Nogle systemer er dog cloud-løsninger eller installeret af leverandøren, og det betyder, at vi videregiver personoplysninger til leverandøren. I disse tilfælde er leverandøren vores databehandler og håndterer oplysningerne på vores vegne og efter vores anvisninger.
Interne IT-systemer
Internt håndterer vi personoplysninger i vores kundedatabase, i vores bestillings- og salgssystemer, vores kundeservicesystem og i et system til datahåndtering og dataforbedring. Disse systemer er designet til at kunne levere de ydelser, som du har bestilt fra os, og til at kunne håndtere spørgsmål og kundepleje i forbindelse med udførelsen af disse ydelser. Disse systemer kan håndtere alle de personoplysninger, som vi indsamler.
Webanalysefirmaer
Vi bruger eksterne leverandører til personalisering og analyse af brugeradfærd, brugerfeedback og udviklingsarbejde på vores hjemmesider. Disse virksomheder håndterer personoplysninger som personoplysningsassistent på vores vegne. De personoplysninger, det drejer sig om, er først og fremmest oplysninger, der indsamles via cookies og håndteres på et anonymt eller pseudonymt og aggregeret niveau.
Betalingsløsninger og gavekort
Vi bruger eksterne leverandører til at håndtere betalinger og gavekort. Disse leverandører har adgang til personoplysninger såsom navne, adresser og betalingsoplysninger. Denne håndtering er nødvendig for, at vi skal kunne levere de ydelser, som du har bestilt fra os.
Kontaktydelser
Vi benytter en ekstern leverandør til at tilbyde chatfunktioner på vores hjemmeside. Leverandøren har adgang til de oplysninger, der gives i chatten. Du accepterer leverandørens persondatapolitik, når du starter chatfunktionen.
Vi benytter os af eksterne leverandører til at administrere visse kontaktformularer på vores hjemmesider, som eksempelvis formularen til reklamation og rejseforslag. Disse leverandører får adgang til de personoplysninger, som du oplyste i de respektive formularer.

Leverandører af rejserelaterede ydelser

Rederier
Vi formidler krydstogtrejser med forskellige rederier. Rederierne får adgang til de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne lave en bestilling. Det er oplysninger om navn, fødselsdato, alder, køn og nationalitet for alle rejsende på bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger på den primære kontaktperson på af rejsen. Rederierne indsamler også ofte selv oplysninger direkte fra rejsende på krydstogtet. Hvert rederi har ansvaret for håndteringen af de personoplysninger, som du som rejsende giver direkte til rederiet.
Hoteller
Vi tilbyder hoteller i både længere perioder og til individuelle bestillinger på kundens anmodning. Hotellerne, både indenfor og udenfor EU/EØS, har adgang til de personoplysninger, som er nødvendige for, at en bestilling skal kunne foretages. Det vil sige, når det er relevant med oplysninger om navn, fødselsdato, alder og køn for alle passagerer på bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger for den hovedrejsende.
Flyselskaber
Vi tilbyder flyrejser forbundet med de udbudte krydstogter. Flyselskaberne får adgang til personoplysninger om de rejsende, der skal rejse med det pågældende flyselskab. Det er navn, fødselsdato, alder, nationalitet og køn for alle passagerer på bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger for den primære kontaktperson på rejsen.
Handlingsagenter
Afhængigt af hvilket flyselskab, der bruges til rejsen, og hvilken lufthavn rejsen afgår fra, benyttes forskellige former for handlingsagenter til at udføre tjenesteydelser i forbindelse med rejsen til lufthavnen. Det kan f.eks. dreje sig om check-in og bagagehåndtering. I forbindelse med udførelsen af disse ydelser kan handlingsagenten få adgang til visse personoplysninger, der er nødvendige for at kunne udføre tjenesten.
Du finder hver leverandørs persondatapolitik på deres hjemmeside.
Øvrigt
Hvis du bestiller andre rejserelaterede ydelser via os, både indenfor og udenfor EU/EØS, f.eks. udflugter eller forsikringer eller andre aktiviteter, kan der i relevante tilfælde gives personoplysninger til den person, der skal udføre tjenesten, hvis det er nødvendigt for at levere den bestilte tjeneste. Det kan f.eks. være dit navn, fødselsdato, alder og køn for alle passagerer på bookingen, og adresse og kontaktoplysninger for den hovedrejsende.

Udlevering til tredje land
Da vi arrangerer rejser til hele verden, er nogle af vores partnere (som hoteller og flyselskaber) uden for EU/EØS-området. Det betyder, at personoplysninger kan blive overført til samarbejdspartnere i disse lande til samme formål, som beskrevet ovenfor, når det er nødvendigt for at levere den ydelse, du har anmodet om. Uanset hvilket land, som GO-Cruise sender dine personoplysninger til, har GO-Cruise en forpligtelse til at sikre, at der opretholdes et højt beskyttelsesniveau for dine personoplysninger – hvilket GO-Cruise naturligvis vil gøre.

Dine rettigheder

Nødvendig håndtering af personoplysninger og håndtering på baggrund af samtykket

Persondatabehandling, der er nødvendig for at vi kan opfylde en aftale med dig, for at vi skal opfylde en juridisk forpligtelse eller som er nødvendig i forhold til vores legitime interesse, er tilladt uden samtykke. Hvis vi skal indsamle og håndtere dine personoplysninger til et andet formål kræves derimod, at du accepterer behandlingen. Du giver dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger, når du benytter vores ydelser på GO-Cruise.dk, ved kontakt med vores rejsekonsulenter eller hos en samarbejdspartner.

Tilbagekaldelse af samtykke
Du kan til enhver tid vælge at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os via de kontaktoplysninger, som du finder ovenfor under afsnittet ”Kontaktoplysninger”. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, vil vi slette personoplysningerne og afbryde den behandling, der blev omfattet af dit samtykke.
Det kan ske, at samme personoplysninger behandles både på baggrund af samtykket og fordi oplysningen er nødvendig, eller på grund af andre regler. Det betyder, at selvom du trækker dit samtykke tilbage og den behandling, som er baseret på samtykket, ophører, kan personoplysningerne stadig opbevares hos os til andre formål.

Ret til at få information og ret til kontrol over dine oplysninger
Vil du have information om, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, kan du skriftligt ansøge om dette på ovenstående adresse. Registerudtrækket udleveres efter anmodning og er gratis en gang pr. år.
Du har ret til at anmode om, at oplysningerne om dig skal slettes, suppleres eller korrigeres. Du har også ret til at anmode om, at behandlingen af dine personoplysninger er begrænset til bestemte formål og f.eks. ikke anvendes til direkte reklame eller såkaldt profilering.

Hvad sker der, hvis du ikke vil have, at vi skal håndtere dine personoplysninger?
Nogle personoplysninger er vi nødt til at håndtere for at kunne levere de tjenester og produkter, som du har efterspurgt fra os. Hvis du selv foretager en bestilling på hjemmesiden, er de nødvendige oplysninger markeret, så du tydeligt ser, hvilke det gælder. Vil du ikke oplyse disse oplysninger eller anmoder om, at de bliver slettet, vil vi ikke kunne levere tjenesten eller produktet.
Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev.

Cookies
På GO-Cruise.dk og vores andre hjemmesider bruger vi cookies til at forbedre din oplevelse, til at indsamle oplysninger til vores markedsføring og til at udvikle hjemmesiderne. Oplysningerne gemmes anonymt. Der kan ske, at visse personoplysninger behandles af cookies på GO-Cruise.dk. For denne håndtering gælder foruden vores persondatapolitik også vores cookiepolitik, som du kan læse her.

Hvis du ønsker at klage
Enhver, der mener, at en virksomhed overtræder PDL eller anden lov om privatlivets fred, kan henvende sig til Datatilsynet. Læs mere på Datatilsynets hjemmeside.