GO-CruiseGO-Cruise
Forgot password?

PRAKTISK INFO

Praktisk info – før rejsen

Orkansæson

Orkansæsonen løber officielt fra juni til oktober med august september, som ‘højsæson’. Der er ingen fare forbundet med at tage et krydstogt i orkansæsonen, dog kan vejret være mere regnfuldt og blæsende. Man skal dog være opmærksom på, at sejlruten kan blive ændret pga. vejret og at kaptajnen har fuld myndighed og råderet til at ændre ruten, hvis han vurderer det er det bedste og mest sikre for gæsterne.

Ændring af sejlruten

Kaptajnen har fuld myndighed og råderet til at ændre ruten, hvis han vurderer det er det bedste og mest sikre for gæsterne.

Vi kan derfor ikke garantere at den angivne sejlrute altid følges, da sikkerheden er det vigtigste. Kompensation for ændring af sejlruten gives ikke.

Betaling af rejsen

Ved bestilling af rejsen ved mere end 90 dage til afrejse, skal der indbetales et depositum på 25 % af rejsens pris minus flybilletter.  Flybilletter skal altid betales fuldt ud ved bestilling og er ikke refunderbare.

Restbeløb betales senest 90 dage før afrejse.

Bestiller du tidligere end 90 dage før afrejse, skal hele rejsen betales på en gang.

Afbestillingsforsikring skal tegnes og betales samtidig med booking af rejsen og kan ikke tegnes efterfølgende.

Vær opmærksom på at du ved indbetaling af depositum accepterer og godkender at fremsendte tilbud, rejseplan og faktura er som ønsket, samt at du har læst vores rejsebetingelser.

Tjek derfor alle dokumenter igennem og husk at dobbelttjekke at navnene står som i passet, samt at datoer korrekte.

Overholdes tidsfristerne for indbetaling ikke, forbeholder GO-Cruise sig retten til at annullere rejsen, og depositum refunderes ikke.

Afbestillingsbetingelser

Afbestilling af rejsen skal ske på mail info@go-cruise.dk

og er først gældende når vi har modtaget din skriftlige afbestilling af dit cruise. GO-Cruise opkræver et administrationsgebyr på DKK 750 per person ved afbestilling.

Afbestillingsomkostninger per person:

Afbestilling                                    Omkostninger per person

21 dage eller mindre før afrejse          100%

Mellem 22 og 59 dage før afrejse        60% af rejsens pris

Mellem 60 og 89 dage før afrejse        25% af rejsens pris

90 dage eller mere før afrejse

500 DKK per person*

* Depositum – dog min. kr. 500

Ved flyrejser mistes hele flybillettens pris uanset tidspunkt for afbestilling

Ved enkelte suiter og world cruise gælder andre afbestillingsbetingelser, hvilket fremgår af faktura

Evt. afbestillingsforsikring refunderes ikke ved afbestilling.

Bemærk, at ved delvis annullering har flere af rederierne følgende betingelser. Såfremt en af gæsterne i en kahyt afbestiller, og den anden gæst vælger at tage afsted alene, skal der betales et singletillæg til prisen. Dette gælder også ved afbestillinger fra en eller flere personer i en flermands kahyt. Bemærk: Den person som afbestiller vil følge almindelige afbestillingsregler.

Billet

Du modtager dine billetter samlet senest 14 dage før afrejse.

Husk at dobbelttjekke, at alt er i overensstemmelse med det ønskede og at navnet er, som i passet. Det er dit ansvar, at kontrollere alle dine rejsedokumenter og skulle du opdage en fejl, så kontakt os med det samme, så vi kan få lavet de nødvendige ændringer, såfremt dette er muligt. Bemærk, ændringer er forbundet med gebyrer hos de enkelte leverandører.

Online check-in på skibet hjemmefra

Hovedparten af rederierne kræver, at du laver online check-in hjemmefra for overhovedet at få din krydstogtbillet. GO-Cruise anbefaler derfor, at du får det gjort hjemmefra, da det også vil spare dig tid i havnen og du dermed hurtigere kommer ombord.

Online check-in skal være foretaget senest 1 måned før afrejse. Herefter kan det ske, at GO-Cruise indsætter fiktive oplysninger for at få billetten udstedt, hvorefter du skal lave oplysningerne om i havnen.

Check-in fly

Det afhænger af flyselskab og lufthavn hvornår check-in er. Vi anbefaler dog, at du er i lufthavnen senest to timer før flyafgang  ved rejser i Europa og 3 timer uden for Europa, hvilket i de fleste tilfælde er tilstrækkeligt. Det er dog ingen garanti, og generelt bør du sikre dig nok tid, og tage højde for evt. lang kø ved check-in samt sikkerhedscheck. Du kan med fordel checke ind online via nettet eller anvende de automater, som forefindes i mange lufthavne.

Vaccinationer

Vi anbefaler, at du tjekker de opdaterede vaccinationsoplysninger hos ‘Danske lægers vaccinations service’ på www.sikkerrejse.dk.

. Du kan også spørge din egen læge omkring vaccinationer.

Graviditet

Er du gravid, så kan du rejse på krydstogt indtil uge 24 af din graviditet. Når du først er gået ind i uge 24 af graviditeten, kan du desværre ikke tage på krydstogt. Det er noget rederierne går meget op i og du vil blive afvist, hvis du er længere henne.

Vær opmærksom på, at rederierne kræver en attest fra din læge, på engelsk, hvor der står hvor langt henne du er, samt at du er i god form og ingen problemer har. Uden denne kan du også risikere at blive afvist.

Pas

På et krydstogt skal du altid have pas med, uanset hvorhen rejsen går. Dit pas skal være gyldigt 6 måneder efter krydstogtets afslutning. Alle skal have eget pas, også børn.

OBS! Det er vigtigt, at dit navn er ens i både pas og rejsedokumenter, da både fly- og krydstogtselskaber kræver identiske papirer og kan nægte dig adgang, såfremt det ikke er i overensstemmelse.

Såfremt du ikke kan fremvise et gyldigt pas vil du blive nægtet ombordstigning og du vil ikke få rejsen refunderet.

Visum

Der er flere lande, hvor du skal have visum for at komme til. Det er derfor vigtigt, at du i god tid inden afrejse kontrollerer hvilke regler der gælder for din krydstogtferie og får lavet evt fornødne visa.

Selvom du har planlagt blot at blive ombord på skibet, skal du stadig have visum til de pågældende lande, da du ellers kan blive nægtet ombordstigning.

Det er op til dig som rejsende, at sørge for at du har visum i orden, men GO-Cruise hjælper naturligvis med at svare på spørgsmål så godt vi kan.

Rusland & Visum

Skal du på krydstogt til Rusland, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen med mindre du har fået lavet visum hjemmefra.

Vi anbefaler, at man tager med på rederiets udflugter, hvor gruppevisum er inkluderet. Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd.

Cuba, visum og forsikring

Rejser du med med MSC Cruises (italiensk rederi) til Cuba, så skal du sørge for at du har visum samt forsikring, så kan du få lov til at gå i land lige som alle andre steder. Derudover skal et turistvisum (Tarjeta de Turismo) anskaffes, når skibet vender tilbage til Havanna ved afslutningen af krydstogtet. Dette købes ombord på skibet, og koster ca € 15,00 per gæst.

Rejser du med et amerikansk krydstogtselskab (Royal, Celebrity, NCL eller Azamara) på krydstogt til Cuba, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen. Vi anbefaler derfor, at du køber udflugter gennem rederiet, hvor gruppevisum er inkluderet.

Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd.

Ved indrejse til Cuba skal du kunne fremvise en gyldig rejseforsikring, kan du ikke det må du købe en cubansk rejseforsikring i lufthavnen.

Såfremt du ikke kan fremvise et gyldigt visum kan du blive nægtet ombordstigning og du vil ikke få rejsen refunderet.

Der kræves visum til Cuba, Rusland samt på rejser til Kina, Indien og Australien

ESTA - USA/CANADA

En ESTA er en forhåndsregistrering, som skal laves senest 3 dage inden afrejse til USA. Vi anbefaler, at du laver den lidt før, så der ikke er noget stress og jag. GO-Cruise må ikke lave den for dig, da det er et personligt dokument.

Det koster 14 USD per person og alle skal have deres egen, som skal printes ud og medbringes.

Du laver din ESTA her ESTA ansøgning

Canada har også fået et registreringssystem, det hedder en eTA og skal ligeledes udfyldes, godkendes og medbringes. Dette uanset om du skal til Canada eller blot mellemlander. Den koster 7 CAD per person.

Du laver din eTA her eTA ansøgning

I havn: skal man gå af, må man blive ombord?

Du må helt selv vælge om du ønsker at blive ombord, gå i land, komme tilbage og gå i land igen. Det er en din ferie og dit valg, så længe du blot overholder tiderne og er tilbage til tiden. Tiden for hvornår du skal være tilbage vil blive oplyst ombord. Planlæg gerne og være tilbage på skibet i god tid, så man på den måde får det mest behagelige ophold på de forskellige destinationer.

Drikkepenge / service charge

Drikkepenge (også kaldes service charge) til personalet på krydstogtet er enten inkluderet i rejsens pris eller skal betales ombord. Du vil under de enkelte rederier og på det specifikke cruise du har valgt på vores hjemmeside, kunne se om det er inkl. eller ej. Det bliver også specificeret på din regning, hvorvidt det er inklusiv i prisen eller ej. Er det ikke inklusiv, betales drikkepengene sammen ens slutregning, som automatisk trækkes fra det kreditkort som er tilknyttet ens kahytsnøgle.

Udflugter

Alle rederier tilbyder udflugter i land mod tillæg. Du kan booke dem på forhånd via rederiernes egne hjemmesider, ved at bruge dit bookingnummer fra rederiet. Du kan også vente med at gøre det til du er ombord, med forbehold for at nogle af turene allerede er udsolgt.

Du kan også sagtens selv arrangere din egen dag i land. I de fleste havne vil der være lokale, som står klar til at tage dig med på en tur, taxaer, lokale bybusser eller endda hop on/hop off busser. Så du kan skræddersy din dag og oplevelser helt efter eget behov.

Håndklæder

Du skal ikke pakke håndklæder med i kufferten. Ombord på skibet vil du have håndklæder til både kahytten samt andre håndklæder til en evt strandtur. Blot husk at returner strandhåndklæderne, da du ellers kommer til at betale for dem.

Elektricitet

Der findes 110/220 V ombord på skibene. I de fleste kahytter kan du finde et dansk stik, men medbring en adapter for en sikkerheds skyld, så du er sikker på at kunne bruge dine elektroniske apparater. Du kan ikke låne en adapter i receptionen.

Aldersgrænser

Man skal som min. være 6 måneder for at kunne komme på cruise. På længerevarende ture som fx de transatlantiske og world cruise er min. aldersgrænsen 1 år.

Flere af rederierne er amerikanske og deres aldersgrænse for at rejse alene er 21 år. En af gæsterne i kahytten skal altså derfor være min. 21 år, med mindre man rejser sammen med andre over 21, som så skal bo i en kahyt i umiddelbar nærhed. Enkelte rederier som fx MSC Cruises godtager også rejsende på 18 år.

Blåt EU kort

Det gule sygesikringsbevis dækker ikke længere når du rejser i udlandet, hvorfor du skal medbringe det blå EU kort. Bemærk at det blå EU kort ikke har samme dækning, som det gule sygesikringsbevis og dækker kun efter reglerne i det pågældende land. Der er egenbetaling forbundet med brug af det blå EU kort, som ikke bliver refunderet ved hjemkomsten til Danmark med mindre du har en rejseforsikring. Vi anbefaler derfor på det kraftigste, at du tegner en rejseforsikring når du skal ud at rejse.

Rejseforsikring

GO-Cruise anbefaler, at du altid tegner en rejseforsikring, så du er dækket hvis uheldet er ude. Har du allerede en forsikring, så anbefaler vi, at du tjekker inden afrejse om du er tilstrækkeligt dækket, med de forsikringer du har. Især kreditkort forsikringer kan være begrænset af restriktioner, så endelig tjek dem godt igennem.

GO-Cruise samarbejder med GOUDA/Gjensidige Rejseforsikring

Afbestillingsforsikring ved akut opstået sygdom

Tegner du en afbestillingsforsikring er du dækket ved akut sygdom op til rejsen og giver derfor en sikkerhed inden du skal afsted.

En afbestillingsforsikring giver dig mulighed for at annullere din rejse ved sygdom og give dig du dine penge retur, mod en omkostning på 500 DKK per person til GO-Cruise.

GO-Cruise samarbejder med Gouda Rejseforsikring og en afbestillingsforsikring koster 6% af rejsens pris.

Beløbet refunderes ikke ved en evt. afbestilling.

NB!

en afbestillingsforsikring skal tegnes og betales samtidig med booking af rejsen og kan ikke tegnes efterfølgende.

Rusland & Visum

Skal du på krydstogt til Rusland, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen med mindre du har fået lavet visum hjemmefra.

Vi anbefaler, at man tager med på rederiets udflugter, hvor gruppevisum er inkluderet. Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd.

Cuba, visum og forsikring

Rejser du med med MSC Cruises (italiensk rederi) til Cuba, så skal du sørge for at du har visum samt forsikring, så kan du få lov til at gå i land lige som alle andre steder. Derudover skal et turistvisum (Tarjeta de Turismo) anskaffes, når skibet vender tilbage til Havanna ved afslutningen af krydstogtet. Dette købes ombord på skibet, og koster ca € 15,00 per gæst.

Rejser du med et amerikansk krydstogtselskab (Royal, Celebrity, NCL eller Azamara) på krydstogt til Cuba, så skal du være opmærksom på, at du ikke bare kan gå i land når skibet ligger i havnen. Vi anbefaler derfor, at du køber udflugter gennem rederiet, hvor gruppevisum er inkluderet.

Bemærk, du vil ikke få lov til gå omkring på egen hånd.

Ved indrejse til Cuba skal du kunne fremvise en gyldig rejseforsikring, kan du ikke det, må du købe en cubansk rejseforsikring i lufthavnen.

Hotel/lufthavn og turistskatter

Flere lande, hoteller og lufthavne opkræver såkaldte turistskatter, som skal betales på stedet og derfor af dig selv, da vi som rejsebureau ikke kan forudbetale disse.

Bl.a. Venedig, Rom og Barcelona har indført hotelskat, som beregnes per person per nat og koster op til 5 Euro, som afregnes direkte til hotellet. Også USA og de Caribiske øer har en del skatter og i New York er der sågår indført beliggenhedskat på visse hoteller beliggende på Times Square, som løber helt op til 25 USD ekstra per nat.

Praktisk info – under rejsen

Internet ombord

Alle skibene har internet ombord, nogle på hele skibet, andre i specifikke områder. Bemærk dog, at internettet ofte er langsomt og dyrt, så det kan være en god øvelse at undvære det digitale liv ombord.

Udflugter

Alle rederier tilbyder udflugter i land mod tillæg. Du kan booke dem på forhånd via rederiernes egne hjemmesider, ved at bruge dit bookingnummer fra rederiet. Du kan også vente med at gøre det til du er ombord, med forbehold for at nogle af turene allerede er udsolgt.

Du kan også sagtens selv arrangere din egen dag i land. I de fleste havne vil der være lokale, som står klar til at tage dig med på en tur, taxaer, lokale bybusser eller endda hop on/hop off busser. Så du kan skræddersy din dag og oplevelser helt efter eget behov.

Elektricitet

Der findes 110/220 V ombord på skibene. I de fleste kahytter kan du finde et dansk stik, men medbring en adapter for en sikkerheds skyld, så du er sikker på at kunne bruge dine elektroniske apparater. Du kan ikke låne en adapter i receptionen.

Drikkepenge / service charge

Drikkepenge (også kaldes service charge) til personalet på krydstogtet er enten inkluderet i rejsens pris eller skal betales ombord. Du vil under de enkelte rederier og på det specifikke cruise du har valgt på vores hjemmeside, kunne se om det er inkl. eller ej. Det bliver også specificeret på din regning, hvorvidt det er inklusiv i prisen eller ej. Er det ikke inklusiv, betales drikkepengene sammen ens slutregning, som automatisk trækkes fra det kreditkort som er tilknyttet ens kahytsnøgle.

Påklædning/dresscode

Det er ganske enkelt at pakke til dit krydstogt. Du skal have tøj med til om dagen, bare helt almindeligt tøj du normalt går i og lidt pænere tøj til middagen om aftenen. Lidt pænere tøj kan defineres som casual smart, altså pænt tøj uden krav om slips eller jakke. Mange af skibene har også mere formelle aftener, hvor flere af kvinderne omklæder til kjoler og jakke/sæt med slips eventuelt smoking til mænd. Dette er ikke et krav og ens tøjvalg er helt frivilligt, men generelt korte bukser, ærmeløse bluser og sandaler til mænd, ikke specielt velset og faktisk heller ikke cowboybukser på de formelle aftener. Er du slet ikke til at klæde dig fint på eller gider du blot ikke slæbe det med på ferie, så kan du altid vælge at spise i buffetrestauranten eller en af de andre betalingsrestauranter.

Dog vil vi anbefale, at du deltager i min. en formel aften, da stemningen på en sådan aften er helt fantastisk, hvor tjenerne også er i galla og der er kræset mere for detaljerne.

Tip! Husk et sjal/jakke/bluse til de bare skuldre, da airconditionen godt kan være ganske kold.

Håndklæder

Du skal ikke pakke håndklæder med i kufferten. Ombord på skibet vil du have håndklæder til både kahytten samt andre håndklæder til en evt strandtur. Blot husk at returner strandhåndklæderne, da du ellers kommer til at betale for dem.

Rygning

De fleste skibe er næsten røgfri og der må ikke ryges i hverken kahytter eller på balkonerne, heller ikke din egen. Er du rygetrængende vil du dog kunne finde specifikke områder på skibene, hvor rygning er tilladt.

Dagsprogram

Hver aften bliver der lagt et dagsprogram ind i din kahyt, som viser hvad der sker ombord dagen efter. Her vil også stå hvilken havn skibet kommer til, ca. ankomst- og afgangstid, teatertider, vejrudsigt samt alle de forskellige aktiviteter som foregår ombord.

I havn: skal man gå af, må man blive ombord?

Du må helt selv vælge om du ønsker at blive ombord, gå i land, komme tilbage og gå i land igen. Det er en din ferie og dit valg, så længe du blot overholder tiderne og er tilbage til tiden. Tiden for hvornår du skal være tilbage vil blive oplyst ombord. Planlæg gerne og være tilbage på skibet i god tid, så man på den måde får det mest behagelige ophold på de forskellige destinationer.

Spisetid/seating

Et krydstogt er altid inklusiv helpension, dvs. morgenmad, frokost og aftensmad. Hovedrestauranterne og buffetten er inklusiv i prisen, mens der også findes forskellige specialrestauranter ombord, hvor der tages et tillæg for den ekstra oplevelse.

Hos de fleste rederier skal du vælge imellem 1. og 2. seating, altså tidlig og sen spisetid til aftensmad, hvorefter du vil blive anvist samme bord hver aften. 1. seating er omkring kl. 18.00/19.00 mens 2. seating er omkring kl. 20.30/21.30.

Ønsker du selv at vælge hvornår du vil spise, så har de fleste af rederierne efterhånden også såkaldt ‘fri spisetid’, som også skal vælges på forhånd, men betyder, at du kan komme indenfor restaurantens åbningstider og blive anvist første ledige bord.

Du kan også altid vælge buffetrestauranterne og her er fri spisetid.

Hos Norwegian Cruise Line findes der kun freestyle cruising, hvilket er det samme som fri spisetid.

Telefoni ombord

Det er muligt at bruge din mobiltelefon ombord, men du skal være opmærksom på, at det går over satellit og er rigtig dyrt. Der vil også være en del steder, hvor der simpelthen ikke er forbindelse, når man er ude på havet.

Vi anbefaler, at man holder godt øje med telefonregningen, da det hurtigt kan blive en dyr fornøjelse.

Udtjekning af skibet

Du vil få udleveret bagagemærker og instruktioner herom i kahytten på en af de sidste dage ombord. Skriv navn, telefonnummer og mailadresse tydeligt på hvert mærkat. Den sidste aften kan du placere bagagen udenfor kahytten, indenfor den angivne tid, hvorefter din bagage vil blive bragt ned i ankomsthallen på ankomstdagen. Husk at ompakke din toilettaske og anden væske til kufferten, så du ikke får problemer i lufthavnen.

Du kan også vælge selv at tage din bagage af skibet, hvilket især kan være en god ide, såfremt du har et tidligt fly du skal nå og ikke vil være afhængig af hvornår din bagage bliver leveret i ankomsthallen.

Husk at sarte, vigtige og værdifulde genstande samt evt medicin bør pakkes i håndbagagen.

Betaling ombord / kreditkort

Et krydstogt er et kontantsløst samfund, hvor din kahytsnøgle fungerer som betalingskort ombord. Det betyder, at man enten ved online check-in eller når man kommer ombord på skibet, skal registrere et kreditkort, hvorefter man har en løbende regning, som betales ved rejsens afslutning. Når du køber noget ombord fremvises dit kahytskort, hvorefter beløbet bliver lagt på din regning.

Man kan også lægge et kontant depositum i Euro eller Dollars, men vi anbefaler at man bruger sit kreditkort, da man herved undgår køen i receptionen, samt det er en nem og enkel betalingsløsning.

Du kan løbende følge dit forbrug ombord enten via tv’et i kahytten eller du kan få en regning skrevet ud i receptionen.

Bemærk, flere af rederierne spærrer et større beløb på dit kreditkort, så de er sikre på, at der er penge på kortet ved rejsens afslutning.

Det kan tage op til 30 dage efter endt cruise, førend pengene igen frigives på din konto.

Som kreditkort kan bruges Visa og Mastercard. Nogle skibe tager også VisaElectron. Vi anbefaler, at du tager min. 2 forskellige kreditkort med, så du kan skifte hvis det ene ikke vil fungere.

Check-in i havnen

Når du ankommer til krydstogthavnen vil der stå personale klar, som anviser hvor du skal placere din kuffert, som derefter vil blive bragt til din kahyt inden for et par timer. Husk derfor at sætte bagagemærker, som er en del af krydstogtbilletten, på din kuffert.

Herefter vil du blive vist til check-in skranken, hvor du skal fremvise dine rejsedokumenter, pas, samt det kreditkort du ønsker skal bruges til betaling ombord. Dernæst vil du få udleveret et nøglekort, som fungerer som din kahytsnøgle, samt betalingsmiddel ombord.

Skal du på cruise med Costa Cruises bliver dit kahytskort lagt i din kahyt på afrejsedagen og herefter skal du ned i receptionsområdet, hvor du skal registrere dit kreditkort.

Kahytskortet bruges også hver gang du går i land eller ombord på skibet, så skibets besætningen altid har styr på, om du er inde eller ude af skibet.

Det anbefales at pakke en lille håndtaske med de vigtigste ting selv, da der vil gå et stykke tid inden du får din kuffert.

Det kan endda være en ide, hvis du skal på et krydstogt til de varmere himmelstrøg at have badetøjet med, så du kan nyde poolen og liggestolene allerede fra første øjeblik.

Ændring af sejlruten

Kaptajnen har fuld myndighed og råderet til at ændre ruten, hvis han vurderer det er det bedste og mest sikre for gæsterne.

Vi kan derfor ikke garantere at den angivne sejlrute altid følges, da sikkerheden er det vigtigste. Kompensation for ændring af sejlruten gives ikke.

Praktisk info – efter rejsen

Reklamationer

Er der uoverensstemmelse mellem hvad du har fået og hvad du mener, at have købt, så kontakt GO-Cruise med det samme, så vi kan få redt trådene ud og hjælpe hvor det kan være nødvendigt. Det er yderst vigtigt, at du kontakter os så snart du opdager, at alt ikke er, som det skal være, da vi som rejsebureau skal have en chance for at udbedre fejl og mangler. Kontakter du os ikke straks, vil det medføre tab af retten til senere og kunne få erstatning. Du må derfor ikke bare selv købe eller booke andet, hvis du vil være sikker på at vi dækker evt. ekstraomkostninger. Vi vil naturligvis altid gøre vores bedste for at løse sagen, da vores ønske er at du får en god ferie.

Eventuelle krav imod GO-Cruise skal umiddelbart efter rejsens afslutning, fremsættes over for GO-Cruise. Krav der fremsættes senere end 3 måneder efter, at manglen blev konstateret, anses ikke for at være fremsat inden for rimelig tid og kan derfor ikke behandles. Kan enighed om et erstatningskrav eller beløb ikke opnås ved at klage til GO-Cruise, kan du indbringe klagen for:

Pakkerejse-Ankenævnet

Røjelskær 11, 3.sal

2840 Holte

www.pakkerejseankenaevnet.dk

Klager over flyforsinkelser eller afvisning ved ombordstigning ”Denied Boarding” med henvisning til EU Forordning 261/2004 – Flypassagerers Rettigheder – som kan læses på dansk på www.trafikstyrelsen.dk – Civil Luftfart – Flypassagerer – Passagerrettigheder. GO-Cruise er som rejsebureau ikke omfattet af EU Forordning 261/2004, som udelukkende omhandler forhold mellem den rejsende og flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte gennemførelse af den flytransport, de har bekræftet, samt for den bagage, de har accepteret at medtage.